
![[@title]](https://res.cloudinary.com/redhatholdings/image/fetch/w_900,h_519,c_fill,q_auto,f_auto/https://www.joslas24.hu/uploads/agent_blog_dev/milyen-a-nyilas-jegy-gyermek-az-iskolban-ha-rosszalkodik.jpg)
A Nyilas gyermek az iskolában (ha rosszalkodik)
Jellemző „rosszaságai”
Nyughatatlan, izgága – nem tud sokáig egy helyben ülni, szívesen mocorog, közbeszól, viccelődik.
Unatkozik a monoton órákon – ha nem köti le semmi, akkor másokat is szórakoztat, fecseg, bohóckodik.
Lázadó – nagyon rosszul viseli az igazságtalanságot. Ha úgy érzi, a tanár méltánytalan, akkor nyíltan visszaszól, vitatkozik.
Túl sok szabadságvágy – nem szereti a szabályokat, és hajlamos őket megkerülni. Például: „Miért ne lehetne most kimenni? Miért kell így csinálni?”
Kis túlzó, nagyzoló – szeret nagyot mondani, hencegni, sztorizni, még akkor is, ha nem teljesen igaz.
Zajos vidámkodás – nem bántóan rossz, inkább harsány: felpörgeti az osztályt, hangoskodik, sziporkázik, de ezzel kizökkenti a többieket.
Mi állhat a háttérben?
Unalom → ha az anyag nem érdekli, keres magának szórakozást.
Igazságérzet → sokszor nem rosszindulatból szól vissza, hanem mert nem bírja elviselni az igazságtalanságot.
Szabadságvágy → szűk keretek közt nyughatatlanná válik.
Hogyan lehet kezelni?
Érdekes feladatokkal lekötni → verseny, kutatás, történetmesélés, csoportmunka.
Humorral fegyelmezni → jobban hat rá, mint a szigor.
Szabadság keretek között → ha van mozgástere, nem érzi börtönben magát.
Igazságosság → a Nyilas gyerek akkor nyugszik meg, ha látja, hogy a tanár tisztességes.
Összefoglalva: egy „rosszalkodó” Nyilas gyerek nem gonoszkodik, inkább túl sok az energiája és a szabadságvágya. Viccelődik, fecseg, lázadozik, mert így jelzi: több izgalomra, igazságra és önkifejezésre van szüksége.
























